دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
ما می‌توانیم چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۳:۱۶

ارائه مقاله یکی از کارشناسان ملی حفاری در کنفرانس آسیا و اقیانوسیه حفاری
ایران دریلینگ: مقاله یکی از کارشناسان ارشد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در کنفرانس آسیا و اقیانوسیه حفاری (SPE/IADC) که از یکم تا سوم شهریورماه به میزبانی کشور سنگاپور برگزار شد، ارائه و در سایت انجمن مهندسان نفت جهان قرار گرفت. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی‌شرکت ملی حفاری ایران، مهندس مصطفی صداقت زاده در توضیح بیشتر در باره این مقاله گفت: مقاله پژوهشی با عنوان «بررسی آزمایشگاهی اثر خود تجمعی نانو ذرات، بر مکانیسم‌های آسیب سازندی ناشی از سیال حفاری در چاههای جهت‌دار و افقی» حاصل تلاش جمعی میان کارشناسان این شرکت و اساتید  دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعت نفت است.

وی افزود: در این مقاله با مدل سازی اثر تجمع نانو ذرات با ژئومتری مختلف و پیش بینی میزان آسیب وارد بر دیواره چاه، امکان انتخاب بهینه اندازه و نوع نانو ذرات برای فرمولاسیون نانو سیالات حفاری فراهم شده است. صداقت زاده ادامه داد: امروزه شرکت‌های بزرگ حفاری بین المللی به منظور به حداقل رساندن آسیب وارد بر سازند در هنگام عملیات حفاری سعی در استفاده از سیالات حفاری  FREE PARTICLE  دارند که این پژوهش امکان کاربست نانو سیالات حفاری در لیتولوژی‌های مختلف را مهیا می‌سازد.  کارشناس ارشد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت اظهار کرد: با کاربردی کردن این پژوهش، می‌توان پیش از اجرای عملیات حفاری براساس شرایط و نوع سازند برنامه‌ریزی دقیقی جهت استفاده از این فناوری جدید به عمل آورد که ماحصل آن افزایش و بهبود میزان تولید آتی چاه نفت یا گاز خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که که تاکنون در این ارتباط استفاده از سیالات حفاری با فرمولاسیون سنتی متداول بوده است، گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی نانو ذرات ضمن حذف محدودیت‌های گذشته، باعث افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات، کاهش زمان و هزینه‌های جانبی تکمیل چاه و در رفع مشکلات فنی غیرقابل پیش بینی حین کار تاثیر بسزایی دارد. صداقت زاده افزود: در این کنفرانس کارشناسانی از شرکت‌های بزرگ نفتی از کشورهای  انگلیس، آمریکا، فرانسه، مالزی، ژاپن، کره جنوبی،  چین و ... به ارائه مقاله پرداختند که مقاله ارائه شده از سوی شرکت ملی حفاری ایران مورد توجه کارشناسان و برگزار کنندگان همایش قرار گرفت. کنفرانس آسیا و اقیانوسیه حفاری (SPE/IADC) هرساله با حمایت شرکت‌های بزرگ نفتی به میزبانی یکی از کشورهای آسیایی و منطقه پاسیفیک برگزار و در آن آخرین دست یافته‌های علمی‌و پژوهشی مرتبط با صنعت حفاری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مقاله Experimental Investigation of Self-repeating Effect of Nano particles  on Induced Formation Damage by Water based drilling Fluid in Directional and Horizontal Wells با شماره 180669در سایت http://www.spe.org بارگذاری و قابل دسترسی است.


  کد خبر : 1244
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :